KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ CTV Reklamları ve Geleneksel TV Reklamcılığından Farkları
- Haberler
- June 4, 2024
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ CTV Reklamları ve Geleneksel TV Reklamcılığından Farkları
Kişiselleştirilmiş CTV Reklamları
Kişiselleştirilmiş reklamlar, kullanıcıların markayla bağlantı kurmalarını, güven oluşturmalarını ve marka sadakatinin geliştirilmesini sağlar. Günümüzde, verilerin ve teknolojinin daha etkili kullanımıyla, odaklanmış müşteri segmentlerine özelleştirilmiş reklamların iletilmesi, dijital pazarlama stratejilerinin başarısı için önemli bir unsurdur. Son yıllarda yapılan bir çalışmada, tüketicilerin %66’sı bir markayla kişiselleştirilmiş bir deneyimin önemli olduğunu belirtmiş, ayrıca kullanıcıların %76’sı bir markayla kişiselleştirilmiş etkileşim kurmanın satın alma düşüncelerini artırdığını dile getirmiştir. Bu nedenle kişiselleştirilmiş reklamların önemi giderek artmaktadır.
Hedefleme seçenekleriyle geleneksel TV reklamcılığına alternatif olarak son yıllarda yükselen Bağlantılı TV (CTV) reklamları, sıklıkla tercih edilen bir kullanım şekli olarak karşımıza çıkmaktadır. CTV reklamları, kullanıcıların görüntüleme alışkanlıkları, ilgi alanları ve demografik özellikler gibi unsurların hedeflenebildiği, kişiselleştirilmiş reklam deneyimleri sunar. Bu sayede markaların daha ilgi çekici ve etkileyici içerikler oluşturmasına ve kullanıcıların markalarla daha derin bir bağ kurmasına olanak tanır. Ek olarak, CTV reklamları tıklanabilir banner alanları, QR kod eklemeleri, oyunlaştırılan (gamification) alanlar ve potansiyel müşteri üretimi gibi unsurlarla kullanıcı etkileşimine imkan sağlar. Bu sayede kullanıcılara keyifli bir deneyim sunulurken, aynı zamanda markayla kişiselleştirilmiş etkileşim kurmaları sağlanır.
Bu noktada markalarımızla gerçekleştirdiğimiz kişiselleştirilmiş CTV örneklerini inceleyecek olursak;
Odeabank ile gerçekleştirilen CTV yayınında, Odeabank’ın nakit ödül teklifini duyurmak için planlanan yayın öncesinde hedef kitlenin kullanım alışkanlıklarına göre geleneksel TV izleme oranı %8 iken, Smart TV izleme oranının %29 olduğu gözlemlendi. Audience hedefleme, performans metriklerinin ölçülebilirliği ve CTV’nin birim maliyetinin uygunluğu da göz önüne alınarak CTV yayını planlara eklendi. Yayın süresince kullanılan alt bantta Odeabank’ın nakit ödül tekliflerinden bahsedildi. Tıklama sonrası açılan landing page ekranına eklenen QR kod ile kullanıcılar Odea App’ine yönlendirildi. Bu sayede awareness yayınından install ve lead’e dönen full-funnel bir kurgu oluşturuldu. Yayın sonucunda, yayın döneminde gelen leadler içerisinde CTV’den gelen leadler %2’lik bir paya sahip oldu. Ayrıca, yayın sırasında etkileşime geçen kullanıcıların datası tutularak programatik tarafta remarketing datası olarak kullanıldı ve display ile video yayınlarında değerlendirildi. Remarketing datası kullanılan yayınlar, normal yayınlara göre %11 CTR ve %8 VCR artışı raporlandı. Yayında kullanılan alt bant ve LP kreatiflerini sırasıyla görebilirsiniz.
Chupa Chups ile Yaşın Kaç Olursa Olsun Eğlence Seninle Olsun yayınında şekerlerin mutlu anlarla özleş rilmesi değerlendirilerek reklamın mutlu sahnelerde çıkması için planlama yapıldı. Bunun için kanaldan bilgi alınarak me coded alt band kullanılarak programlardaki mutlu sahnelerde Chupa Chups reklamının gösterilmesi sağlandı. Yayın sonunda tüm detayları ile raporlandı. Aşağıda bebek haberinin verildiği mutlu bir sahnede çıkan alt bant örneğini görebilirsiniz.
Son olarak Fusetea ile gerçekleş rilen yayında İstanbul’a özel bir söylemle yayın yapılmak istenildi. İstanbul ve diğer iller için iki ayrı krea f çalışıldı. Bu noktada Geleneksel TV reklamlarının aksine, CTV’in lokasyon hedefleme imkanından yararlanarak İstanbul’da gerçekleşen yayında İstanbul krea fi gösterilken, diğer illerde genel söylemi içeren krea f kullanıldı.